خبرگزاری کار ایران

معارض برجسته عربستانی:

محمد بن‌سلمان استعفا خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۳۴۶

معارض برجسته عربستانی ساکن لندن گفت که مساله قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی به استعفای ولیعهد منجر خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سعد الفقیه» رهبر «جنبش اصلاحات اسلامی» اپوزیسیون مقیم بریتانیا معتقد است که قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی به کناره‌گیری «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از تاج وتخت سلطنتی خواهد انجامید.

به عقیده وی، مقالات منتشره در مطبوعات آمریکایی در انتقاد از حاکمان کنونی سعودی باعث شده تا جمال به قتل برسد. اما به گفته الفقیه، جمال حتی یک روز هم به طور واقعی به مخالفت با نظام دست نزده بود.

سعد الفقیه ادامه داد: «وقتی بن سلمان بازداشت‌های نوبتی را در کشور دامن زد، جمال در مقالات خود از قربانیان این اقدام بن سلمان دفاع کرد. از آنجا که مقالات او در آمریکا منتشر شدند این امر بر افکار عمومی در آمریکا تأثیر گذاشت و جمال از نظر بن سلمان خطرناک‌ترین مخالف جلوه کرد».

بر اساس اطلاعات رهبر این جنبش که ده‌ها سال است در لندن زندگی می کند، تعدادی از اعضای خانواده سلطنتی در حال دیدارهای محرمانه‌ای با هدف پیدا کردن راه‌حلی برای رفع بحرانی هستند که قتل جمال خاشقجی به وجود آورده است.

الفقیه معتقد است: «محمد بن سلمان در آینده نزدیک از سمت جانشین تاج و تخت سلطنتی کنار گذاشته خواهد شد. یا کودتای داخلی صورت گرفته یا او مجبور به کناره‌گیری می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز