خبرگزاری کار ایران

وزرای دفاع چین و آمریکا دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۷۳

وزیر دفاع آمریکا با همتای چینی خود دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های آمریکای عنوان کردند که به گمان آن‌ها روابط آن‌ها با ارتش چین، پس از چندین ماه پرتنش، ممکن است ثبات یابد. با این وجود،‌ دیدار میان وزاری دفاع دو طرف که امروز -پنج‌شنبه- صورت گرفت، هیچ نتیجه ملموسی نداشت. 

«جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا با «وی فنگ» همتای چینی خود دیدار کرد. این در حالی است که دیدار این دو ۹۰ دقیقه و ۳۰ دقیقه بیشتر از زمان تعیین‌شده،  به طول انجامید.

«رندال شریور» رئیس بخش آسیا-اقیانوسیه پنتاگون، ‌گفت که ماتیس این گفت‌وگو را «رک و بی‌طرفانه» توصیف کرد. وی همچنین عنوان کرد که گفت‌وگوهای مقام‌های بلندپایه در این دوران پرتنش بسیار ارزشمند است. 

 شریور گفت که دو طرف درباره مسائل بسیاری، از جمله دریای چین جنوبی، گفت‌وگو کردند. ماتیس درباره مواضع واشنگتن در زمینه این منطقه و دیگر مسائل با همتای چینی خود گفت‌وگو کرد. 

شریور پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: «ما در این زمینه با یکدیگر اختلاف داریم و به گفت‌وگو درباره آن ادامه خواهیم داد.»

ماتیس همچنین از همتای چینی خود دعوت کرد که به آمریکا سفر کند، اما شیور گفت که جزئیات درباره این موضوع هنوز باید مورد بحث قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز