خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیران خارجه سوریه و عراق/ المعلم: آخرین فصل از بحران نوشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۴۵۱

وزیران خارجه سوریه و عراق در دیداری در دمشق، بر ضرورت افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه تأکید، و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «ولید المعلم» و «ابراهیم الجعفری» وزیران خارجه سوریه و عراق، یکشنبه‌شب در دمشق دیدار، و درباره تقویت هماهنگی‌های موجود میان دو کشور در امر مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند.

المعلم و الجعفری درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، و نیز تحولات در مواضع برخی طرف‌ها در نتیجه تحولات اخیر در سوریه و منطقه، تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بین سوریه و عراق تأکید شد.

ولید المعلم بر عزم راسخ ملت سوریه بر ادامه‌دادن نبرد علیه گروه‌های تروریستی تا آزادسازی سرتاسر کشور تأکید کرد و متذکر شد که سوریه در حال نوشتن آخرین فصل از فصل‌های بحران است و در آستانه پیروزی قرار داد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه عراق بر حمایت کشورش از سوریه تأکید کرد و اظهار داشت که عراق به بالا بردن سطح همکاری‌های دوجانبه و بازگردان روابط اقتصادی و تجاری مستحکم با سوریه به روال قبل از بحران در این کشور، مصمم است.

وزیر خارجه عراق، روز گذشته باری انجام سفری رسمی وارد سوریه شد. او قرار است در جریان این سفر سه‌روزه، با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور نیز دیدار کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز