خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه منطقه‌ای مطرح کرد:

تحرکات احزاب کرد برای شکست طرح‌های حزب بارزانی در تشکیل دولت اکثریت

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۳۸

یک روزنامه منطقه‌ای نوشت که چند روز آینده شاهد اعلام تشکیل جبهه‌ای داخل پارلمان اقلیم کردستان برای کاهش نفوذ حزب دموکرات کردستان در تشکیل دولت اکثریت خواهیم بود.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، یک روزنامه منطقه­‌ای در گزارشی نوشت که احزاب کرد مخالف در تلاش برای رسیدن به وحدت برای کاهش نفوذ حزب دموکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» رئیس سابق اقلیم کردستان عراق هستند. این تلاش در پی پیشرفت و موفقیت حزب مذکور در انتخابات پارلمان اقلیم و خبرهای موجود در مورد تشکیل دولت اکثریت صورت گرفته است.

این روزنامه به نقل از یک منبع کرد افزود: «احزاب کرد مخالف به دلیل رویکرد نیروهای حاکم در اقلیم کردستان، ‌این روزها تماس‌­های بی‌شماری برای اتحاد داخل پارلمان اقلیم داشته­‌اند تا یک کمیته قوی مخالف تشکیل داده و تلاش­‌های حزب بارزانی را در دستیابی به قدرت سرکوب کنند».    

این روزنامه در ادامه افزود: «مهمترین این احزاب، جنبش تغییر، جماعت اسلامی و حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق و احزاب کوچک دیگر هستند».

روزنامه مذکور نوشت: «روزهای آینده شاهد اعلام برخی تفاهم­‌ها بین احزاب کرد مخالف برای همکاری در تشکیل جبه‌ه­ای داخل پارلمان اقلیم هستیم تا طرح­‌های حزب دموکرات کردستان را برای تشکیل دولت اکثریت در اقلیم شکست دهد».

منابع سیاسی کرد از تلاش‌­های حزب دموکرات کردستان برای تشکیل دولت اکثریت در اقلیم بر اساس شایستگی­‌های این حزب در انتخابات پارلمانی ماه گذشته میلادی خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز