خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد؛

طرح جدید ترزا می برای برگزیت

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۸۴۳

نخست‌وزیر بریتانیا بناست طرح جدیدی برای برگزیت ارائه دهد و مذاکرات بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا را تسهیل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، خود را آماده می‌کند تا پیشنهاد جدیدی در زمینه برگزیت به اتحادیه اروپا ارائه کند. یک مقام ارشد در دولت بریتانیا با اعلام این خبر گفت که نخست‌وزیر بریتانیا تلاش دارد تا فضا را برای یک توافق جدید باز کند. 

گفت‌وگوهای برگزیت بر سر خروج از اتحادیه اروپا درباره استفاده از نیروی پلیس و تعرفه‌های گمرکی در مرز بریتانیا و ایرلند به بن‌بست کشیده شده است، اما طرف بریتانیایی اکنون راهی برای رسیدن به یک توافق در برابر خود می‌بیند. 

طرح جدید بریتانیا، معروف به طرح حامی ایرلند، از منظر قانونی تضمین می‌کند که مرز میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند پس از برگزیت باز بماند و سفر و تجارت میان این دو کشور آزاد باشد. 

در این برنامه که انتظار می‌رود ترزا می اواخر ماه جاری میلادی آن را ارائه کند، بریتانیا از موضع خود مبنی بر اعمال تعرفه‌های جدید بر کالاهای در گردش میان خاک این کشور و شمال ایرلند صرف‌نظر می‌کند. 

گرچه هنوز از جزئیات این طرح اطلاع چندانی در دست نیست، اما به گفته این مقام بریتانیایی، می‌تواند روند مذاکرات با اتحادیه اروپا را که به بن‌بست رسیده بود، تسهیل کند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز