خبرگزاری کار ایران

نمایش مضحک جدید نتانیاهو علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۱۸۰

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را به پیشبرد برنامه تسلیحاتی هسته‌ای متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو» در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سه سال قبل که اینجا سخنرانی کردم، اسرائیل تنها بود. از میان تمامی اعضای سازمان، تنها اسرائیل بود که با توافق هسته‌ای ایران اعلام مخالفت کرد.

نمایش مضحک جدید نتانیاهو علیه ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار مواضع بی‌اساس گذشته خود، تصاویری نشان داده و مدعی شد که ایران یک انبار مخفیانه اتمی در نزدیکی تهران دارد. وی در ادامه داستان‌سرایی‌های خود مدعی شد که این تصاویر مربوط به یک ساختمان در «تورقوز آباد» است که کاربرد انبار تسلیحات دارد و برای نخستین بار توسط وی فاش می‌شود.

وی در ادامه ادعاهای خود با بیان این‌که ایران از این انبار مخفیانه برای برنامه هسته‌ای نظامی خود استفاده می‌کند و آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش نکرده است، گفت که مختصات این تاسیسات را ارائه می‌کند.

نمایش مضحک جدید نتانیاهو علیه ایران

وی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود افزود: «تنها در ماه گذشته، آنها ۱۵ کیلوگرم مواد رادیو اکتیو از این تاسیسات خارج کردند. این مواد در سراسر تهران پخش شده است».

نتانیاهو همچنین مدعی شد: «این تاسیسات می‌تواند حاوی ۳۰۰ تن مواد هسته‌ای باشد».

وی با بیان این‌که پیامی برای «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد، گفت که از وی می‌خواهد بازرسان آژانس را «پیش از آن‌که ایران تاسیسات خود را پاک‌سازی کند» به مکان‌هایی بفرستد که او مدعی است تاسیسات هسته‌ای سری ایران در آن قرار دارند.

نتانیاهو افزود که اسرائیل هر اقدامی را برای دفاع از خود در برابر ایران انجام می‌دهد؛ ما در سوریه و عراق در برابر آنها می‌ایستیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از رویکردهای اروپا در قبال ایران گفت: در حالی که آمریکا علیه ایران دست به اعمال تحریم می‌زند، اروپا در دور زدن تحریم‌ها به این کشور کمک می‌کند. آنها باید از تاریخ درس عبرت بگیرند.

وی همچنین با اشاره به توافق هسته‌ای ایران، گفت که لغو تحریم‌ها در چارچوب این توافق، اقدامی نادرست بود. به گفته نتانیاهو برجام تنها یک فایده داشت و آن هم نزدیکی بی‌سابقه اسرائیل و اعراب بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز