خبرگزاری کار ایران

با سخنرانی گوترش؛

هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسما آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۱۹۶

دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی در افتتاحیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چشم‌انداز دموکراسی را تیره و مبهم توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، «آنتونیو گوترش» در افتتاحیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که جهان اکنون با مشکلاتی بیش از گذشته مواجه است.

وی افزود که در صورت عدم حرکت به سمت چندجانبه‌گرایی، جهان شاهد جنگ‌های بزرگ خواهد بود.

گوترش با بیان این‌که آینده دموکراسی مبهم و تار است، گفت که جامعه جهانی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به همبستگی نیاز دارد.

دبیرکل سازمان با اشاره به اینکه برای اینکه سازمان ملل بتواند مطالبات ملت‌ها را برآورده کند، باید این سازمان اصلاح شود گفت که جامعه جهانی امروز با چالش‌های بزرگی روبرو است.

 

 گوترش در بخش دیگری از حرف‌های خو به موضوع فلسطین هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر راهکار تشکیل دو کشور در فلسطین دور از دسترس شده است.

وی افزود: امروز ما از پایان دادن به جنگ در یمن و سوریه ناتوانیم و فاجعه روهینگیا و تنش میان فلسطین و اسرائیل همچنان ادامه دارد.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تهدیدهای هسته‌ای همچنان ادامه دارد گفت که رقابت جدید تسلیحاتی به راه افتاده است.

وی با انتقاد از ضعیف بودن همکاری‌های بین المللی درباره وضع آوارگان گفت: اعتماد به نهادهای بین‌المللی ضعیف شده است و شاهد دودستگی در شورای امنیت هستیم.

گوترش تاکید کرد: امروز شاهد گسترش هرج و مرج در صحنه بین المللی و برهم خوردن موازنه قدرت و نقض حاکمیت قانون بدون بازخواست هستیم. جهان ما از وضعیت بدی به نام «اختلال کمبود اعتماد » رنج می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز