خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد کانادا به عربستان برای حل بحران دیپلماتیک

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۲۲

دولت کانادا به عربستان سعودی پیشنهاد جدیدی برای حل و فصل بحران دیپلماتیکی داده است که در پی موضع اتاوا درخصوص نقض حقوق بشر در این کشور پادشاهی شکل گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، کانادا به عربستان سعودی پیشنهاد داده است «کریستیا فریلند» و «عادل الجبیر» وزرای خارجه هر دو کشور، طی هفته جاری با هم دیدار و راه‌های حل و فصل بحران دیپلماتیک میان طرفین را بررسی کنند.

بر این اساس، «کانادا شاخه زیتون را به عربستان سعودی برای فائق آمدن بر این بحران دیپلماتیک طولانی‌مدت که پیامدهایی را برای شرکت‌های کانادایی و دانشجویان عربستانی در دانشگاه‌های کانادا داشته» تقدیم کرده و در عین حال هشدار داده است که در صورت بی‌نتیجه بودن این دیدار، بحران طولانی‌مدت خواهد شد.

یک مقام دولتی در اتاوا تأکید کرده است که دولت کانادا علاقه‌مند به برگزاری نشست فریلند و الجبیر در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است که اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد.

تنش دیپلماتیک میان عربستان و کانادا پس از انتشار پیامی توسط وزیرخارجه کانادا در شبکه اجتماعی توییتر آغاز شد. کریستیا فریلند، اوایل آگوست از بازداشت «سمر بدوی» فعال حقوق زنان در عربستان انتقاده کرده و خواستار آزادی او شده بود.

انتقاد وزیر خارجه کانادا از بازداشت سمر بدوی با واکنش شدید مقام‌های پادشاهی سعودی مواجه شد و بحران دیپلماتیک میان این دو کشور را شکل داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز