خبرگزاری کار ایران

آمریکا، دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید به تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۶۹

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است دیوان کیفری بین‌المللی، در صورتی‌که ایالات متحده یا اسرائیل را تحت تعقیب قرار دهد، با تحریم مواجه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وال‌استریت ژورنال، بر اساس متن بیانیه روز دوشنبه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «آمریکا به صورت مستمر از دوست و هم پیمان خود یعنی اسرائیل حمایت خواهد کرد. در این راستا، دولت واشنگتن اجازه نمی‌دهد دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین، تا زمانی‌که فلسطینیان آغاز مذاکرات مستقیم و مهم با اسرائیل را رد می‌کنند، باز بماند».

همچنین بر اساس این بیانیه، بولتون دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرده است که در صورت تعقیب ایالات متحده و اسرائیل، با تحریم مواجه خواهد شد.

بولتون گفته است: «در صورتی‌که دیوان بین‌المللی کیفری به محاکمه ما یا اسرائیل یا دیگر هم پیمانان اقدام کند، ما دست‌بسته نخواهیم نشست».

مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در نظر دارد قضات و دادستان‌های دیوان بین‌المللی کیفری را به ممنوعیت ورود به آمریکا، توقیف سرمایه‌های آنها و همچنین تعقیب آنها در نظام قضایی این کشور تهدید کند.

بولتون در عین حال تأکید کرده است که واشنگتن باید همین تهدیدها را علیه شرکت‌ها یا کشورهایی که به تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری علیه آمریکایی‌ها کمک می‌کنند، مطرح کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز