خبرگزاری کار ایران

پنتاگون:

ترامپ گزینه‌های نظامی ما برای پاسخ به حملات شیمیایی در سوریه را جویا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۳۱

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که گزینه‌های نظامی برای پاسخ به استفاده احتمالی ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در جریان عملیات نظامی ادلب را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، ژنرال «جورف دانفورد» رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در هند، اعلام کرد که کشورش تاکنون تصمیمی مشخص درباره طبیعت واکنشش به استفاده احتمالی ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در جریان عملیات نظامی در ادلب، اتخاذ نکرده است.

ژنرال دانفورد در عین حال گفت: «ما گفت‌وگوهای روتینی با رئیس‌جمهوری (دونالد ترامپ) در این‌باره صورت می‌دهیم تا وی را در جریان طرح‌های‌مان در صورت استفاده از تسلیحات شیمیایی قرار دهیم».

وی تصریح کرد: «رئیس‌جمهوری انتظار دارد که ما گزینه‌های نظامی را آماده کرده باشیم و او را در جریان اطلاعات تازه درباره وضعیت این گزینه‌های نظامی قرار دهیم».

همزمان با انتشار گزارش‌هایی در خصوص آمادگی گسترده ارتش سوریه برای بازپس گیری ادلب، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دمشق، مسکو و تهران هشدار داده است که علیه این منطقه تحت اشغال شورشیان دست به عملیات نظامی نزنند.

منطقه ادلب در شمال سوریه آخرین منطقه تحت کنترل گروه‌های شورشی مسلح است و دمشق نیز اعلام کرده درصدد بازپس‌گیری این منطقه است. به دنبال پیش‌رو‌‌ی‌های ارتش سوریه طی یک‌سال اخیر شمار زیادی از معارضان به همراه خانواده‌هایشان به این منطقه پناه برده‌اند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز