خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید اوباما از ترامپ:

«صداقت، قانون‌مداری و نجابت» به اخلاق سیاسی کشور بازگردد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۹۸۴

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با تاکید بر این‌که دموکراسی در این کشور در خطر است، از شهروندان آمریکایی خواست برای شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره پای صندوق‌های رای بیایند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باراک اوباما» در جریان یک سخنرانی درباره انتخابات ماه نوامبر گفت که خطرات در این انتخابات بیش از هر زمان دیگری است. من اینجا هستم تا یک پیام ساده به شما بدهم: شما باید رای بدهید زیرا دموکراسی ما وابسته به آن است.

به گزارش بی‌بی‌سی، اوباما در سخنانی گزنده از وضعیت مدیریت در کاخ‌ سفید انتقاد کرده و خواستار بازگشت «صداقت، قانون‌مداری و نجابت» شده است. ترامپ در واکنش به این انتقادها، گفته است که هنگام تماشای سخنرانی اوباما «خوابش برده» است.

اوباما که در میان دانشجویان در ایالت ایلینوی سخن می‌گفت با لحنی کم سابقه گزارش‌های منتشر شده در چند روز گذشته درباره «هرج و مرج، ترس و اختلاف‌نظر» در کاخ‌سفید را مورد اشاره قرار داده و گفت: «این چیزهای عجیب و غریب که درباره کاخ‌سفید شنیده می‌شود... این نرمال نیست. این‌ها غیرمعمول و خطرناکند.»

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از زمان ترک کاخ‌سفید در ژانویه سال گذشته خود را وارد شدن به منازعات سیاسی دور نگه داشته بود حالا با لحنی نگران خواسته «نجابت، صداقت و قانون‌مندی» به اخلاق سیاسی کشورش بازگردد.

او روز جمعه در دانشگاه ایلینوی و مراسم اهدای جوایز اوربانا گفته که تصمیم داشته به سنت قدیمی روسای جمهوری آمریکا عمل کند و پس از خروج از کاخ‌سفید خود را از عالم سیاست دور نگه دارد.

اما رسانه‌های آمریکا سخنان امروز او را حمله شدید او به دولت جمهوری‌خواهان تفسیر کرده‌اند.

ساعتی پس از این سخنان، دونالد ترامپ که در یک هفته گذشته با دردسرهای کتاب «باب وودوارد» روزنامه‌نگار برجسته و یادداشت گمنام یکی از مقام‌های ارشد کاخ‌سفید روبه‌رو بوده، گفت تلاش کرده سخنرانی اوباما را دنبال کند اما «خوابش برده» است.

ترامپ که برای حضور در یک مراسم خیریه به غرب میانه آمریکا سفر کرده است، گفت که اوباما تلاش دارد «امتیاز اتقافات عالی که برای کشورمان روی داده» را به نام خود ثبت کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز