خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو پیش از سفر به پاکستان:

واشنگتن به دنبال بازسازی روابط با اسلام‌آباد است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۰۶۸

وزیر خارجه ایالات متحده گفت که بنا دارد روابط کشورش با پاکستان را سامان دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت که بنا دارد در سفر امروز -چهارشنبه- به به پاکستان روابط آسیب‌دیده با این کشور را از نو سازمان داده و با نخست‌وزیر جدید این کشور جنوب آسیا دیدار کند. 

پمپئو در سفر به پاکستان با «عمران خان» نخست‌وزیر این کشور و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروهای مسلح، دیدار کند.

دولت آمریکا در پی اعلام نارضایتی از التزام پاکستان به مبارزه با طالبان، کمک‌های نظامی خود به این کشور را قطع کرده است. پنتاگون اعلام کرده که قدم‌های نهایی را برای لغو کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به این کشور برداشته است. این در حالی است که ایالات متحده پیشتر نیز از لغو کمکی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد. 

پمپئو در فرودگاه به خبرنگاران گفت که بنا دارد با بازیکن پیشین کریکت دیدار کند و «می‌کوشد روابط دو کشور را بهبود بخشد».

وی گفت: «زمانی که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بودم با مقام‌های پاکستان همکاری نزدیک داشتم، تیم دو طرف مدت‌هاست با یکدیگر همکاری دارند.»

«تردیدی نیست که چالش‌های بسیاری در برابر دو کشور قرار گرفته، اما امیدواریم بتوانیم با رهبر جدید این کشور زمینه مشترکی پیدا کنیم و بر مشکلات مشترک‌مان متمرکز شویم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز