خبرگزاری کار ایران

کُردهای سوریه نقش خود در عملیات ادلب را فاش کردند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۶۱۳

نیروهای کرد سوریه اعلام کردند، در درگیری‌ها برای آزادسازی ادلب مشارکت نظامی نخواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الحیاه، در حالی‌که ارتش سوریه در آستانه آغاز عملیات نظامی در ادلب است، «شورای دموکراتیک سوریه»- شاخه سیاسی قسد- اعلام کرده است که در نبرد برای آزادسازی این شهر تحتِ اشغال شورشیان مشارکت نخواهد کرد و بلکه به تامین امنیت مناطق تحت کنترل خود جهت جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها اکتفا می‌کنند.

«حکمت حبیب» از اعضای شورای ریاستی قسد- «نیروهای دموکراتیک سوریه»- گفت: «نیروهای‌ دموکراتیک هیچ مشارکت رسمی در عملیات نظامی ادلب نخواهند داشت. نقش ما حفاظت از مناطق آزاد شده و ممانعت از بازگشت دوباره گروه‌های تروریستی به سمت این استان و به ویژه به سمت عفرین خواهد بود».

وی همزمان احتمال داد ترکیه در صورت تحت فشار قرار گرفتن از سوی نیروهای سوریه و روسیه، فرار گروه‌های مسلح به عفرین را تسهیل کند. او گفت: «نیروهای ما در کمین نشسته‌اند».

از سوی دیگر، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان تایید کرد که ارتش سوریه تجهیزات نظامی شامل نظامیان، مهمات جنگی و خودروهای زرهی را از طول خط کوه‌های شمالی لاذقیه تا ریف شمالی حلب و ریف جنوب شرقی ادلب مستقر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز