خبرگزاری کار ایران

پنتاگون کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به پاکستان را لغو می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۵۴۹

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از برنامه خود برای لغو کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به پاکستان خبر داد. قرار بود بخشی از این مبلغ ماه جاری میلادی به پاکستان داده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کوین فاکنر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که دولت آمریکا تصمیم گرفته است تا کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به پاکستان را لغو کند. واشنگتن پیشتر به ظن کم‌کاری پاکستان در مقابله با شبه‌نظامیان این کمک را به حال تعلیق در آورده بود.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد به دلیل عدم اقدام قاطع پاکستان در حمایت از «استراتژی آسیای جنوبی»، این ۳۰۰ میلیون که قرار بود به عنوان بخشی از «بودجه پشتیبانی ائتلاف» به اسلام‌آباد تعلق بگیرد، برای هدف دیگری هزینه خواهد شد.

«استراتژی آسیای جنوبی» برنامه‌ای است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا سال گذشته آن را اعلام کرد و در قالب آن از اسلام‌آباد خواست تا با شبه‌نظامیانی که به گفته وی در پاکستان پناه گرفته‌اند، قاطعانه برخورد کند.

با این حال واشنگتن معتقد است که اسلام‌آباد در این زمینه اقدام مناسبی نکرده و پاکستان به پناهگاه امن شبه‌نظامیان تبدیل شده است. پاکستان این اتهام را رد می‌کند.

سخنگوی پنتاگون روز شنبه با اعلام لغو کامل این کمک، خاطرنشان کرد که پیشتر نیز ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی دیگر که قرار بود در قالب «بودجه پشتیبانی ائتلاف» به پاکستان تعلق بگیرد، از سوی کنگره حذف شده بود که این رقم مجموع کمک مالی لغو شده را به ۸۰۰ میلیون دلار می‌رساند.

لغو کمک مالی پنتاگون به پاکستان درحالی صورت گرفته است که طبق گزارش‌ها «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است به اسلام‌آباد سفر کنند.

یک مقام پاکستان با اعلام بی‌اطلاعی اسلام‌آباد از تصمیم نهایی آمریکا در خصوص لغو این کمک مالی، عنوان داشت که قرار بود بخشی از این مبلغ ماه جاری میلادی به پاکستان داده شود.

پاکستان از سال ۲۰۰۲ تا کنون بیش از ۳۳ میلیارد دلار کمک مالی از آمریکا دریافت کرده که بیش از ۱۴ میلیارد دلار آن در قالب «بودجه پشتیبانی ائتلاف» به این کشور داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز