خبرگزاری کار ایران

آمریکا تمامی کمک‌ها به «آنروا» را قطع کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۰۵۳

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تمامی کمک‌های مالی به یک نهاد سازمان ملل، که از آوارگان فلسطینی حمایت می‌کند (آنروا) را قطع کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بامداد امروز- شنبه- اعلام کرد که واشنگتن کمک‌های مالی خود به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل که به آوارگان فلسطین کمک ارائه می‌دهد را قطع می‌کند.

نائورت گفت: «مدل تجاری و ساختار مالی آنروا دارای نقایصی جبران‌ناپذیر است».

وی افزود: «دولت آمریکا به طور دقیق این موضوع را مورد بازبینی قرار داد و در نهایت تصمیم گرفت که دیگر کمکی به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد اعطا نکند».

طبق این گزارش، آنروا به پنج میلیون پناهنده فلسطینی در اردن، لبنان، سوریه، کرانه غربی و غزه کمک ارائه می کند. اکثر این افراد کسانی هستند که خانواده‌هایشان پس از جنگ در سال ۱۹۴۸ مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

کاخ سفید از زمان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» مجموعه‌ای از تصمیمات را اتخاذ کرده است که خشم فلسطینیان را در پی داشته است و عملا رابطه آمریکا و فلسطینیان رو به سردی رفته است.

سخنگوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، این تصمیم آمریکا را اقدامی وقیحانه و توهینی آشکار به مردم فلسطین و نقض قطعنامه‌های سازمان ملل دانسته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز