خبرگزاری کار ایران

موگرینی:

بازگشت تحریم‌های آمریکا، حفظ برجام را با چالش مواجه می‌کند/ باید روح وین را زنده نگه داریم

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۱۴

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در کنار اتریش و سایر اعضای اتحادیه برای حفظ برجام تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اتحادیه اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «الکساندر ون در بلن» رییس فدرال جمهوری اتریش دیدار و درباره توافق هسته ایران گفت‌وگو کرد.

موگرینی پس از این دیدار گفت: «از رییس جمهوری اتریش، بخصوص در زمانی که ریاست دوره‌ای شورای اروپا را بر عهده دارد، برای حمایت از سیاست‌های خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا تشکر می‌کنم.»

وی افزود: «ما درباره اقداماتی که برای حفظ برجام انجام می‌دهیم، مذاکره و تبادل‌نظر کردیم. ما باید روح وین را بار دیگر به خاطر امنیت خودمان زنده نگه داریم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «توافق (برجام) به خوبی کار می‌کند. با بازگشت تحریم‌های آمریکا، حفظ برجام چالش دشواری است اما ما در کنار یکدیگر، به همراه اتریش و سایر اعضای اتحادیه و تمامی متحدانمان در جهان، تلاش می‌کنیم که برجام حفظ شود. چراکه باور داریم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای امری حیاتی است و زمانی که توافق کارآمدی برای تحقق این هدف داریم، باید از آن حمایت کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز