خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

اگر ترکیه فرو بپاشد، منطقه نیز فروخواهد پاشید

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۳۲

رئیس‌جمهوری ترکیه هشدار داد درگیری‌های منطقه‌ای و بحران ارزی در این کشور می‌تواند به فروپاشی کشورهای منطقه نیز منتهی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت درگیری‌های منطقه‌ای و بحران ارزی کنونی در ترکیه با تلاش‌های گذشته برای لشکرکشی به آناتولی مرتبط است. وی هشدار داد که چنین اقداماتی به فروپاشی کشورهای همسایه نیز می‌انجامد.

اردوغان گفت: «فراموش نکنید که آناتولی دیوار است و اگر این دیوار فرو ریزد دیگر خاورمیانه‌ای یا آفریقا یا آسیای مرکزی یا بالتیک و قفقاز وجود نخواهد داشت».

در پی بروز تنش میان آنکارا و واشنگتن، ارزش پول ملی ترکیه، لیر از آغاز سال جاری میلادی حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است 

آنکارا، واشنگتن را متهم می‌کند که به دلیل سرنوشت «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی دربند، ترکیه را هدف قرار داده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه افزود:‌ «برخی از میان ما معتقدند که این امر مربوط به رجب طیب اردوغان یا حزب عدالت و توسعه است. نه، هدف آنها ترکیه و اسلام است».

وی بر تحقق ثبات و امنیت در عراق و مناطقی از سوریه، که تحت سیطره ترکیه درآمده است، تأکید کرده و خاطرنشان کرد که گروه‌های تروریستی در این مناطق سرکوب خواهند شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز