خبرگزاری کار ایران

پیونگ‌یانگ خبر داد:

برنامه‎ریزی آمریکا برای حمله نظامی به کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۲۶۶

یک رسانه دولتی کره‌شمالی اعلام کرد که ایالات متحده رزمایش هوایی را با هدف نفوذ به اراضی کره‌ برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، روزنامه «رودونگ» که سخنگوی حزب حاکم کارگر در کره‌شمالی محسوب می‌شود، فاش کرد که ایالات متحده رزمایش‌های هوایی با هدف نفوذ به اراضی کره برگزار می‌کند.

این روزنامه نوشت: «ایالات متحده برای جنگ علیه پیونگ‌یانگ، پایتخت‌مان آماده می‌شود. این اقدامات نشان می‌دهد که آمریکا برای توطئه آغاز جنگ و ارتکاب جنایت آماده می‌شود».

این روزنامه خاطرنشان کرد، این امر به صورت جدی نمایانگر تعامل دوگانه ایالات متحده است که سرگرم رزمایش‌های هوایی محرمانه است و در آن یگان‌های متخصص در کشتار مردم مشارکت می‌کنند. این در حالی‌ است که واشنگتن در حال انجام مذاکراتی نمادین است.

رودونگ سینمون در ادامه، از واشنگتن خواست که دست از «ماجراجویی‌های نظامی بی‌فایده» بردارد و توافقات نشست سنگاپور را اجرا کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه از لغو سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور به کره‌شمالی خبر داد.

دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: «از وزیر خارجه، مایک پمپئو خواستم فعلا به کره‌شمالی سفر نکند، چرا که احساسم این است برای غیر اتمی‌شدن شبه‌جزیره کره هنوز پیشرفت کافی نکرده‌ایم».

کره‌شمالی اخیرا آمریکا را متهم کرده بود که با وجود اقدام‌هایی که نشان‌دهنده «حسن نیت» پیونگ‌یانگ بوده، هنوز در پی اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور است. دستگاه رهبری کره‌شمالی اعلام کرده بود، اگر واشنگتن «روش‌های منسوخ» را ادامه دهد، در زمینه غیراتمی شدن پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز