خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر عراق:

خروج «الحشد الشعبی» از شهرهای بزرگ منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۲۰۹

نخست‌وزیر عراق متذکر شد، در برهه کنونی خروج نیروهای الحشد الشعبی( بسیج مردمی) از شهرهای بزرگ منطقی نیست و باعث بازگشت تروریست‌های داعشی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، عصر جمعه در دیدار با هیأت، مسئولان و ادارات الحشد الشعبی، تأکید کرد که الحشد الشعبی پدیده‌ای جدید بود که با لبیک گفتن به فتوای آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق و از خودگذشتگی نیرو‌های آن در راه کشور، امید را برای مردم عراق به ارمغان آورد.

العبادی تصریح کرد دولت فدرال عراق در همه کنفرانس‌های بین‌المللی و در اماکن دیگر، هیأت الحشد الشعبی را بخشی از دولت و وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق معرفی می‌کند و در برابر کسانی که درصدد تخریب وجهه این هیأت هستند، می‌ایستد.

وی درخصوص خروج احتمالی نیروهای الحشد الشعبی از شهرهای عراقی گفت: «اخراج نیروهای الحشد الشعبی از شهرهای بزرگ نباید تحت فشار سیاسی باشد؛ چرا که به‌رغم شکست و اخراج گروه‌های تروریستی داعش از عراق، هنوز هسته‌ها، تفکر و ایدئولوژی این گروه در بین آن‌ها وجود دارد لذا باید به جنگ با آن ادامه بدهیم».

نخست‌وزیر عراق ضمن مخالفت با طرح عقب‌نشینی نیروهای الحشد الشعبی از شهرها و برخی مناطق در مقطع فعلی، اظهار داشت تخلیه میدان آن هم به صورت ناگهانی، این فرصت را به گروه‌های تروریستی می‌دهد که دوباره به شهروندان عراقی حمله کنند.

«ابومهدی المهندس» نائب رئیس هیأت الحشد الشعبی، هفته گذشته به تمامی فرماندهان این تشکل در مقرهای مختلف شهرهای عراق و مناطق آزادشده از اشغال تروریست‌ها، دستور داده بود تا از این مناطق خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز