خبرگزاری کار ایران

عربستان یک فعال حقوقی زن را با شمشیر گردن زد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۷۱۷

رژیم سعودی، به رغم درخواست‌های نهادهای حقوق بشر بین‌المللی، یک زن فعال سیاسی را با شمشیر اعدام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وطن، انتشار ویدیویی دلخراش در شبکه اجتماعی توییتر از اعدام «اسراء الغمغام» فعال حقوق بشر، با استفاده از شمشیر در عربستان سعودی، موجی از انتقاد و خشم را به راه انداخته است.

این زن فعال حقوق بشر، که از سال ۲۰۱۵ در زندان به‌سر می‌بُرد، هفته گذشته در دادگاهی، محرمانه محاکمه شد و دادستان کل در این جلسه به اعدام وی حکم داد. «موسی الهاشم» همسر الغمغام نیز در سال ۲۰۱۵ در «القطیف» بازداشت شده است.

فعالان در شبکه‌های مجازی با انتقاد از اعدام این فعال زن، از نهادهای بین‌المللی خواستار مداخله فوری جهت تحت فشار قرار دادن مقام‌های سعودی برای متوقف کردن بازداشت فعالان حقوق بشری شده‌اند.

حساب کاربری «معتقلی الرای» (بازداشت‌شدگان آزادی بیان) پیشتر از تصمیم مقام‌های سعودی به اعدام الغمغام خبر داده بود.

از سوی دیگر، «علی الدبیسی» رئیس سازمان اروپایی- عربستانی حقوق بشر پیشتر تأکید کرده بود که دادستان کل برای نخستین بار حکم اعدام اسراء الغمغام، فعال زن حقوق بشر را صادر کرده است.

از زمان ولیعهدی «محمد بن‌سلمان» در عربستان سعودی، موج بازداشت فعالان حقوق بشر، دانشگاهیان و علمای دینی افزایش یافته است.

حساب کاربری «معتقلی الرای»، روز گذشته در توییتر اعلام کرد که حکومت سعودی «شیخ صالح آل طالب» امام و خطیب مسجد الحرام را بازداشت کرده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز