خبرگزاری کار ایران

مقام‌های دوحه:

عربستان مانع حضور زائران قطری در مناسک حج شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۶۱

با وجود این‌که هزار و ۲۰۰ قطری می‌توانند در مراسم حج امسال شرکت کنند، مقام‌های این کشور اعلام کرده‌اند که گرفتن مجوز سفر ناممکن شده و کارزار عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را مسبب این امر می‌دانند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، قطر عربستان سعودی را متهم کرده است که مانع ورود شهروندان این کشور برای شرکت در مناسک حج شده است. ریاض این اتهام را رد و اعلام کرد که تنش میان دو کشور مانع سفر شهروندان این کشور به مکه برای شرکت در مناسک حج نخواهد بود. 

با وجود این‌که هزار و ۲۰۰ قطری می‌توانند در مراسم حج امسال شرکت کنند، مقام‌های این کشور اعلام کرده‌اند که گرفتن مجوز سفر ناممکن شده و کارزار عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را مسبب این امر می‌دانند. این در حالی است که این کشورها تمام روابط تجاری و دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده‌اند.

«عبدالله الکعبی» رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر، گفت که عربستان سیستم الکترونیکی مربوط به ثبت درخواست سفر برای زائران قطری را بسته و آژانس‌های مسافرتی این کشور نمی‌توانند مراحل قانونی اقدام برای سفر به مکه را انجام دهند. 

وی به رویترز گفت: «امکان ندارد شهروندان قطری در سال جاری بتوانند برای حج به مکه بروند. سیستم ثبت زائران برای دولت قطر همچنان بسته است و شهروندان این کشور نمی‌توانند روادید خود را دریافت کنند، چراکه هیچ روابط دیپلماتیکی میان دو کشور در کار نیست.»

یک مقام ارشد وزارت حج عربستان با رد گفته‌های مقام‌های قطری گفت که گروهی از شهروندان این کشور برای فریضه حج وارد کشور شده‌اند، اما توضیحی درباره تعداد این زائران یا این‌که آیا آنان به صورت مستقیم از کشورشان وارد مکه شده‌اند یا خیر، توضیحی نداد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز