خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز تجارت ترکیه در ایران:

فشارهای واشنگتن بر آنکارا فرصت مناسبی برای توسعه روابط تجاری با تهران است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۷۳

مدیر مرکز تجارت ترکیه در ایران گفت فشارهای واشنگتن بر این کشور، فرصت خوبی براى استفاده از ظرفیت موجود جهت توسعه روابط تجاری با ایران و عبور از بحران است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «محمد علی ارکان» مدیر مرکز تجارت ترکیه در ایران درباره چگونگى مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ترکیه، گفت: «ما به عنوان دو کشور همسایه علی رغم فشار آمریکا باید از ظرفیت موجود برای توسعه روابط تجاری استفاده کنیم.»

ارکان با اشاره به فشارهای آمریکا به ترکیه ادامه داد: «بخش بزرگی از بازار ایران در اختیار یکی از کشورهای شرق آسیاست. اتفاقا این کشور بهترین روابط را با آمریکا دارد و از تحریم‌ها و بایکوت آمریکا مصون است. اما می‌بینید وقتی اسم ترکیه به میان می‌آید، شدیدا مورد مقابله قرار می گیرد.»

وی افزود: «در پشت پرده تحریم‌های بین‌المللی، مسائل دیگری وجود دارد. ما همسایه هستیم. رهبران کشور دیدگاه مثبتی را بیان می‌کنند و باید آن را به صورت عملی انجام دهند. ما همیشه کنار ایران بودیم، ایران هم در زمان سخت کنار ترکیه بوده است. البته در هر دو کشور قشر محدودی هستند که نسبت به دیگری گارد منفی دارند آنها را نباید در نظر گرفت تا از این مشکل رد شویم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز