خبرگزاری کار ایران

واشنگتن درباره تحریم‌های بیشتر علیه آنکارا هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۶۴۲

یک مقام ارشد در کاخ سفید اعلام کرد در صورتی‌که ترکیه از آزاد کردن کشیش آمریکایی بازداشت‌شده در این کشور خودداری کند، واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه آنکارا ترتیب خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در سایه تنش میان متحدان در ناتو، یک مقام کاخ سفید، روز سه‌شنبه تأکید کرد، در صورتی‌که دولت آنکارا از آزاد کردن «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی بازداشت‌شده خودداری کند، آمریکا نسبت به احتمال تشدید فشارهای اقتصادی علیه ترکیه هشدار می‌دهد.

این هشدار شدید یک روز پس از دیدار خصوصی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «سردار قلیچ» سفیر ترکیه در آمریکا درباره پرونده اندرو برانسون مطرح شده است.

به گفته مقام ارشد آمریکایی، بولتون به مقام ترکیه هشدار داده است که آمریکا عقب نخواهد نشست.

این مقام کاخ سفید، که نخواست نامش فاش شود، خاطرنشان کرد، مذاکرات آمریکا و ترکیه درخصوص پرونده کشیش برانسون تاکنون «هیچ پیشرفتی حاصل نشده است».

وی افزود: «دولت آمریکا قرار است بر سر این موضوع کاملا محکم بایستد. رئیس‌جمهور صد درصد به بازگرداندن کشیش برانسون متعهد است و اگر ما طی چند روز یا یک هفته آینده اقدامی مشاهده نکنیم، ممکن است اقدامات بیشتری، احتمالا از شکل تحریم‌های اقتصادی، اتخاذ شود».

با بازداشت برانسون، که متهم به ارتباط با عوامل کودتای ناکام ترکیه است، روابط میان واشنگتن و آنکارا بحرانی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز