خبرگزاری کار ایران

ابراهیم کالین:

تهدیدها، تحریم‌ها و زورگویی علیه ترکیه بی‌نتیجه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۰۵۸

سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که مردم این کشور مخالف سیاست‌های ایالات متحده و خواسته‌های قانونی و امنیتی کشورشان هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز -شنبه- گفت که تهدیدها و تحریم‌ها علیه این کشور راه به جایی نخواهد برد.

کالین در ستون هفتگی روزنامه انگلیسی‌زبان «دیلی صباح» نوشت: «آمریکا ممکن است ترکیه را به‌عنوان یک هم‌پیمان از دست بدهد. مردم ترکیه مخالف سیاست‌های ایالات متحده هستند که به خواسته‌های قانونی و امنیتی کشورشان بی‌توجهی می‌کند.»

وی در ادامه نوشت: «تهدیدها، تحریم‌ها و زورگویی علیه ترکیه کارگر نخواهد افتاد. این اقدام‌ها تنها عزم ترکیه را راسخ‌تر خواهد کرد. اما اقدام‌هایی از این دست، آمریکا را بیش از پیش در نظر ترکیه و صحنه بین‌المللی منزوی خواهد کرد.»

کالین عنوان کرد که دولت آمریکا با کانادا، مکزیک، چین، روسیه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، آلمان و دیگر کشورها بر سر مسائل داخلی اختلاف دارد.

وی افزود: «این امر تنها به اعتبار آمریکا به‌عنوان شریک و متعهدی قابل‌اطمینان آسیب می‌زند. چنین نگرشی در ترکیه نیز حاکم است.»

کالین در ادامه نوشت که بحران به‌وجود آمده میان دو کشور بر سر کشیش آمریکایی بازداشت‌شده و سقوط ارزش لیر تغییری در عزم این کشور ایجاد نخواهد کرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز