خبرگزاری کار ایران

«غزنی» در جنوب شرق افغانستان در آستانه سقوط توسط طالبان

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۵۹۱

مقام‌های محلی در افغانستان اعلام کردند شبه‌نظامیان طالبان وارد مرکز استان غزنی واقع در جنوب شرقی این کشور شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های محلی در افغانستان اعلام کردند شبه‌نظامیان طالبان، امروز- جمعه- به شهر غزنی، مرکز استان غزنی در حدود ۲۰۰ کیلومتری جنوب کابل وارد شدند.

«فرید احمد مارشال» رئیس پلیس استان غزنی تصریح کرد: «جنگجویان طالبان شب گذشته یورش خود به غزنی را آغاز کردند و به موانع امنیتی اطراف شهر یورش بردند. درگیری میان نیرو‌های امنیتی و طالبان ادامه دارد».

غزنی دومین مرکز استانی است که بعد از مرکز استان فراه طی کمتر از ۳ماه به دست طالبان افتاده است.

«عارف نوری» سخنگوی استانداری غزنی نیز با اشاره به کشته شدن و زخمی شدن بسیاری از نظامیان، گفت: «آنها( شبه‌نظامیان طالبان) به طرف شهر پیشروی و خمپاره‌‌های زیادی به روی ساکنان شهر پرتاب کرده‌اند».

وی همچنین از کشته شدن ۳۰ نفر از اعضای طالبان خبر داد.

در همین حال، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله به غزنی در چارچوب «حمله بهار» که در آغاز ماه مه «در مسیر‌های متعددی» آغاز شد، صورت گرفته است.

طبق این بیانیه، صد‌ها شبه‌نظامی طالبان مجهز به سلاح‌های سنگین نقاط کنترل و بازرسی و مراکز پلیس شهر را تصرف کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز