خبرگزاری کار ایران

کانادا به دنبال میانجیگرانی برای حل اختلافات با عربستان است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۹۲۰

برخی منابع مطلع اعلام کردند دولت کانادا درصدد است از امارات و انگلیس بخواهد تا به حل اختلاف این کشور با عربستان کمک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند، به دنبال تصمیم عربستان برای تعلیق روابط تجاری و نخریدن گندم و جو از کانادا، اوتاوا به دنبال آن است که از امارات و انگلیس بخواهد برای کاهش تنش با ریاض واسطه شوند.

به دنبال انتقاد کانادا از عربستان برای بازداشت فعالان مدنی و فعالان حقوق زنان، عربستان سعودی روز دوشنبه در موضعی سختگیرانه، سفیر کانادا را از ریاض اخراج کرد، سفیر خود را فراخواند و روابط اقتصادی با کانادا را به حال تعلیق درآورد.

یک منبع گفته است، دولت لیبرال «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، به دنبال آن است که از امارات برای ( کاهش تنش‌ها) درخواست کمک کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفته است: «کلید اصلی همکاری با دوستان و متحدان در منطقه است تا به کاهش تنش کمک کنند و این می‌تواند خیلی سریع انجام شود».

یک منبع دیگر نیز گفته است احتمالا کانادا از انگلیس در این زمینه درخواست کمک کند. لندن، روز گذشته خواستار خویشتنداری کانادا و عربستان شد.

این در حالی است که تاکنون آمریکا حاضر نشده است میان عربستان و کانادا میانجیگری کند.

«هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفته است: «هر دو طرف می‌بایست این مساله را به‌ صورت دیپلماتیک بین خودشان حل و فصل کنند. ما نمی‌توانیم برای آنها این‌کار را انجام دهیم. آنها باید با یکدیگر موضوع را حل کنند».

کانادا از مشتریان عمده محصولات پتروشیمی، پلاستیک و محصولات مشابه عربستان است. در سال ۲۰۱۴ زیرمجموعه کانادایی شرکت اسلحه‌سازی «جنرال داینامیکس» برنده قراردادی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار با ریاض شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز