خبرگزاری کار ایران

پادشاه اردن به شایعات درباره غیبت ۴۰ روزه‌اش پاسخ داد

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۰۷۷

پادشاه اردن اعلام کرد، دلیل غیبت ۴۰ روزه‌اش در کشور، سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهوری، سران کنگره و مسئولان اقتصادی آمریکا بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «عبدالله دوم» پادشاه اردن، روز گذشته در حاشیه جلسه شورای وزرای اردن در اشاره به غیبت طولانی‌مدتش در کشور، گفت: «من شایعات زیادی از داخل کشور و خارج از آن می‌شنوم. این افکار و حرف‌ها از کجا نشات گرفته است؟ نمی‌دانم».

پادشاه اردن در عین حال تصریح کرد که طی این مدت، به آمریکا سفر کرده و با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری و شماری از اعضای دولت و کنگره و مسئولان اقتصادی این کشور دیدارهایی ترتیب داده است.

ملک عبدالله افزود، در دیدارهایش با مقام‌های آمریکایی موضع ثابت و شفاف اردن را در قبال پرونده فلسطین، که مبتنی بر راه‌حل تشکیل دو کشوری و تضمین تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، مورد تأکید قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد، هیچ‌گونه فشاری بر اردن در قبال حمایت از پرونده فلسطینی وجود ندارد.

پادشاه اردن از اواسط ژوئن تا اوایل آگوست، به مدت ۴۰ روز به دلیل سفر به آمریکا، در انظار عمومی حاضر نشده بود. این طولانی‌ترین و غیرمعمول‌ترین سفر وی محسوب می‌شود. بسیاری در داخل کشور و خارج از آن می‌گفتند که سفر ملک عبدالله به آمریکا مرتبط با طرح موسوم به«معامله قرن» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز