خبرگزاری کار ایران

طبق گزارش محرمانه سازمان ملل؛

کره‌شمالی برای فروش تسلیحات به «انصارالله» یمن تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۰۲۴

کارشناسانی در سازمان ملل متحد طی گزارشی مدعی شده‌اند که کره‌شمالی نه تنها برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده است بلکه برای فروش تسلیحات به انصارالله در یمن تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک گزارش محرمانه سازمان ملل، که امروز- شنبه- منتشر شد، نشان می‌دهد کره‌شمالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده است و همچنان به نقض تحریم‌های اعمال‌شده علیه آن از سوی شورای امنیت، ادامه می‌دهد.

در این گزارش سازمان ملل ادعا شده که همکاری نظامی ممنوعه میان کره‌شمالی و سوریه «همچنان بی‌وقفه ادامه دارد».

کارشناسان مستقل سازمان ملل که گزارش مذکور را آماده کرده‌اند، همچنین مدعی شده‌اند که کره‌شمالی در تلاش است تسلیحاتی را به گروهی از کشورهای خاورمیانه و آفریقا از جمله «انصارالله» در یمن بفروشد.

در این سند ۱۴۹ صفحه‌ای آمده است: «کره شمالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف نکرده و همچنان به نقض عهدنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ادامه داده است و با استفاده از کشتی به انتقال محصولات نفتی و ذغال‌سنگ اقدام کرده است.»

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که کره‌شمالی با سوریه همکاری نظامی داشته و در تلاش بوده تا به انصارالله یمن سلاح بفروشد. 

بر اساس این گزارش، کره‌شمالی از اکتبر ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸، ممنوعیت داد و ستد منسوجات را زیر پا گذاشته و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهایی چون هند، غنا، چین، مکزیک، سری‌لانکا، تایلند، ترکیه و اوروگوئه صادرات داشته است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته ادامه فشارها به پیونگ‌یانگ را خواستار شد و اظهار کرد که عملکرد کره‌شمالی در زمینه خلع تسلیحات هسته‌ای «کُند» است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز