خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد شیوع جدید وبا در یمن

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۰۱۵

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، یمن با خطر شیوع جدید بیماری وبا روبه‌رو است و به خاظر سوء‎تغذیه میزان تلفات بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «پیتر سالاما» رئیس بخش واکنش اضطراری سازمان بهداشت جهانی، روز گذشته در نشستی مطبوعاتی در شهر ژنو گفت: «در سال‌های اخیر دو موج گسترده شیوع وبا در یمن روی داده و متأسفانه اطلاعات جمع‌آوری شده در روزها و هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که این کشور با خطر یک همه‌گیری دیگر روبه‌رو است».

وی افزود: «ما از همه طرف‌های درگیر در جنگ می‌خواهیم که طبق قوانین بین‌المللی رفتار کرده و به درخواست سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی برای برقراری سه روز آتش‌بس و آرامش کامل احترام بگذارند تا ما بتوانیم کار واکسینه کردن غیرنظامیان را انجام دهیم».

طبق این گزارش، در نواحی شمالی یمن هیچگاه واکسینه کردن مردم با واکسن نوشیدنی انجام نشده ولی قرار است سه هزار کارمند بهداشت طی سه روز آینده بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در شهر «الحدیده» و اطراف آن واکسینه کنند. الحدیده مهمترین بندر و یکی از محورهای مهم طرح سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ است.

از آغاز عملیات نظامی ائتلاف سعودی برای اشغال الحدیده، بحران انسانی در این استان وخیم‌تر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز