خبرگزاری کار ایران

طرح جدید ترکیه برای غلبه بر مشکل وام‌های با ارزش بالا

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۵۷

انجمن بانک‌های ترکیه طرحی را برای تغییر شرایط وام‌های با ارزش بالا پیشنهاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، با فشار روزافزون سقوط ارزش لیر بر وام‌گیرندگان ترک، بانک‌های دولتی این کشور راهکار سریع‌تری را برای حل مشکل وام پیشنهاد کرده‌اند. 

انجمن بانک‌های ترکیه که نماینده وام‌دهندگان غیرمسلمان ترکیه است، چارچوبی را برای وام‌های بالاتر از ۵۰ میلیون لیر (۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) در نظر گرفته است. این نخستین قوانین مدون در این کشور در راستای سازماندهی وام است. انجمن بانک‌های ترکیه از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است. 

بنا به مدارکی که به دست بلومبرگ رسیده است، این برنامه برای «وام گیرندگان حقوقی که از مشکلات بازپرداخت موقتی» رنج می‌برند و مایل به بازپرداخت بدهی‌های خود هستند و از تغییر شرایط آن سود خواهند برد، اعمال خواهد شد. 

چنانچه وام‌دهندگانی که می‌توانند دست کم ۷۵ درصد از کل مبلغ مورد توافق را ارائه کنند، بخواهند شرایط وام‌های مذکور را تغییر دهند، انجمن بانک‌های ترکیه با آن موافقت می‌کند. سپس کمیته‌ای از وام‌دهندگان می‌توانند اقدام‌هایی را مانند تغییرات در ساختار سهام و مدیریت، فروش دارایی، رهایی و تزریق سرمایه ترتیب دهند. بر این اساس، تغییر ساز و کار وام در عرض ۱۵۰ روز پس از رسیدن به توافق صورت خواهد گرفت. 

مدیران بانک‌ها تا ۳۰ جولای برای پاسخ به این طرح زمان داشتند و قانون‌گذاران باید این طرح را به تصویب برسانند. در پی سقوط بی‌سابقه ارزش لیر در ماه‌های اخیر، شرکت‌ها درباره تغییر شرایط وام‌هایی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار با بانک‌ها مذاکره کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز