خبرگزاری کار ایران

عضو شورای سیاسی «انصارالله»:

بستن فرودگاه‌ها و بنادر کشورهای متجاوز در «دسترس ماست»

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۲۲۶

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که بستن فرودگاه‌ها و بنادر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی «در دسترس ما قرار دارد».

به گزارش ایلنا، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که بستن فرودگاه‌ها و بنادر کشورهای عضو ائتلاف متجاوز «به دستان ما صورت می‌گیرد».

البخیتی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» تصریح کرد، عربستان سعودی «موفق نشد احدی را متقاعد کند که ما نفت‌کش آن را هدف قرار دادیم».

وی افزود: «بعد از جنایت‌های عربستان سعودی علیه یمنی‌ها، این حق ماست که تمامی کشتی‌های آنها را هدف قرار دهیم ولی ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.»

وی در ادامه گفت: «امنیت باب المندب به مصلحت همه ماست لذا آنها باید از تجاوز علیه ما دست بردارند.»

بعد از هدف قرار گرفته شدن دو کشتی عربستان سعودی توسط یمنی‌ها در روز چهارشنبه، «خالد بن‌عبدالعزیز الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی با این ادعا که نفت‌کش‌ها هدف آتش یمنی‌ها قرار گرفتند، اعلام کرد که این کشور عبور تمام نفتکش‌های سعودی از باب‌المندب را موقتاً متوقف کرده است.

البخیتی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: «ما بر تلاش‌های فرستاده سازمان ملل (مارتین گریفیتس) برای حل سیاسی و بازگشت به حل یمنی- یمنی حساب باز کرده‌ایم. باید به گفت‌وگوهای داخلی روی آورد بدون این‌که احدی امتیازی بدهد و باید به کشتن همدیگر پایان دهیم.»

به رغم این، البخیتی تأکید کرد که انصارالله هرگز همکاری با گریفیتس را متوقف نمی‌کند. وی تصریح کرد: «ما باید گفت‌وگویی جایگزین داشته باشیم؛ چرا که مسیر تلاش‌های او پر از پیچیدگی‌ها و دشواری‌هاست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز