خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

در صورت قطع تجارت با ایران چه کسی گرمای خانه‌های مردم ترکیه را تامین می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۷۰۰

رئیس جمهور ترکیه گفت که ایران همسایه و متحد استراتژیک محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر به آفریقای جنوبی به منظور شرکت در دهمین اجلاس سران اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوغای آنکارا با تاکید بر اینکه ایران نیز همچون آمریکا متحد راهبردی ترکیه است، گفت: «قطع روابط با متحدان مغایر با استقلال روابط بین کشورهاست.»

وی تصریح کرد: «ما از ایران محصولات ویژه‌ای را وارد می‌کنیم. در صورت قطع ورود این محصولات چه کسی گرمای خانه‌های مردم کشور من را تامین خواهد کرد؟»

اردوغان که در اجلاس بریکس با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار خواهد کرد، در جمع خبرنگاران گفت: «نشانه‌های بسیاری برای توافق برد-برد وجود دارد. توسل به برخی از شیوه‌ها برای رسیدن به مقصود از سوی آمریکایی‌ها از نظر ما تاسف‌آمیز است. استفاده از ترکیه بر پیشبرد رقابت‌های حزبی در مجلس سنا و نمایندگان آمریکا بسیار تاسف‌برانگیزتر است.»

وی افزود: «بریکس یک پلتفورمی است که در آنجا می‌توان مشارکت و همکاری را گسترش داد. پنج عضو از بریکس عضو گروه جی-۲۰ هستند که از این طریق نیز همکاری دارند. من به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس سازمان همکاری اسلامی به این اجلاس دعوت شدم؛ این اولین حضور ترکیه در سطح عالی در اجلاس بریکس است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز