خبرگزاری کار ایران

سازمان بهداشت جهانی:

نظام بهداشتی در یمن به سمت پرتگاه حرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۳۷

سازمان بهداشت جهانی با تأکید بر گسترش شیوع بیماری وبای کولیرا در یمن، هشدار داد که نظام بهداشتی در این کشور جنگ‌زده به سمت پرتگاه حرکت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد، یمن گرفتار بزرگ‌ترین شیوع بیماری وبای کولیرا شده است.

سازمان بهداشت جهانی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: میلیون‌های یمنی برای دستیابی به ساده‌ترین و اساسی‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی، از ۴۰ سال پیش دست و پنجه نرم می‌کنند.

این سازمان متذکر شد: در سایه تداوم درگیری‌‌ها، نظام بهداشتی در یمن به سمت پرتگاه حرکت می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد در سایه این بحران، تلاش‌ها، هماهنگی‌ها و مذاکرات جهت ارسال دارو و نیازهای اساسی به یمنی‌ها، افزایش یابد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، میلیون‌ها یمنی از دستیابی به آب شرب سالم و بهداشتی عاجز هستند و از بحران زباله‌ها در شهرهای بزرگ رنج می‌برند.

‌پیشتر سازمان «آکسفام» نیز اعلام کرده بود، حدود ۸۰۰ هزار یمنی در «الحدیده» از گرسنگی مفرط رنج می‌برند. این سازمان از شیوع بیماری وبای کولیرا ابراز نگرانی شدیدی کرده و گفته است که الحدیده طی سال گذشته یکی از مناطق درگیری با این بیماری بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز