خبرگزاری کار ایران

جان کری:

آمریکا همه‌چیز را تسلیم روسیه کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۳۵۸

وزیر خارجه پیشین آمریکا عملکرد رئیس‌جمهوری این کشور در دیدار با همتای روس خود در هلسینکی را «شرم‌آور» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا، به‌تندی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده و اظهاراتش در نشست خبری در هلسینکی انتقاد کرد. کری گفت که ترامپ «همه‌چیز را تسلیم همتای روس خود کرده است». 

جان کری در پیامی توئیتری، به عملکرد ترامپ در دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، در هلسینکی که روز گذشته -دوشنبه- برگزار شد، تاخت. ترامپ در این نشست خبری اتهام‌های سرویس‌های اطلاعاتی کشورش مبنی بر دست داشتن روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را رد کرد و گفت که شک دارد که روسیه در این انتخابات دست داشته باشد. 

کری در بیانیه خود اعلام کرد: «این رئیس‌جمهوری همه‌چیز را تسلیم ولادیمیر پوتین کرده است و درباره حمله به دموکراسی آمریکا فریب او را خورده است. این دیوانگی است!»

وی در ادامه عنوان کرد: «مشکل این نیست که ترامپ دیداری را برگزار می‌کند؛ مشکل اینجاست که ترامپ سیاستی را پیش می‌گیرد که برای آمریکا و متحدانش مناسب نیست‌ و در عوض به مذاق ولادیمیر پوتین خوش می‌آید.» 

وزیر خارجه پیشین آمریکا عملکرد ترامپ در این نشست را «شرم‌آور» خواند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز