خبرگزاری کار ایران

احتمال اشغال نوار غزه در سایه رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۳۹۶

ارتش اسرائیل رزمایشی نظامی آغاز کرد که تا یک هفته ادامه خواهد داشت؛ اقدامی که نشان از انگیزه این رژیم به اشغال نوار غزه و اقدام نظامی احتمالی در جبهه سوریه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب‌۴۸، ارتش اسرائیل، صبح امروز- یکشنبه- رزمایش نظامی آغاز کرد؛ اقدامی که نشان از انگیزه این رژیم به اشغال نوار غزه و اقدام نظامی احتمالی در آینده در جبهه‌های نوار غزه و سوریه دارد.

این رزمایش نظامی در حالی برگزار می‌شود که عصر شنبه با وساطت مصر «آتش‌بس» میان گروه‌های فلسطینی «حماس» و «جهاد اسلامی» با رژیم صهیونیستی در نوار غزه ایجاد شده است. در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی روز گذشته، که شدیدترین حملات طی چهار سال گذشته محسوب می‌‌شود، دو فلسطینی شهید و ۲۵ نفر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تصریح کرد، رزمایش نظامی که از صبح امروز به مدت یک هفته آغاز شده است، شامل «تحرکات گسترده ارتش، خودروهای زرهی و هواپیماهای جنگی است که تمامی ساکنان در «اسرائیل»‌ آن را احساس خواهند کرد.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از ارتش این رژیم گزارش دادند که «اعلام خبر این رزمایش به صورت ناگهانی بود؛ زیرا زمانی‌که دولتی بر آمادگی نیروهایش جهت اقدام نظامی با هدف حمایت از مواضع نظامی‌اش تأکید می‌کند، مانورهای نظامی را به صورت ناگهانی اعلام می‌کند».

طبق ارزیابی‌های برخی تحلیلگران، اسرائیل منتظر نشست برنامه‌ریزی‌شده «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه در روز دوشنبه در «هلسینکی» است به‌ویژه این‌که از محورهای این دیدار، تداوم حضور نیروهای ایران در سوریه است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ساعات اولیه روز شنبه حدود ۲۰۰ خمپاره و موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های موسوم به «غلاف غزه» شلیک شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز