خبرگزاری کار ایران

اسپانیا درخواست استرداد پوجدمون را پس گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۸۲۸

دادگاهی در آلمان استرداد رهبر جدایی‌‌طلبان کاتالونیا به اسپانیا را مجاز دانست. دادگستری اسپانیا، که این درخواست را مطرح کرده بود، از آن چشم‌پوشی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ال‌موندو، دادگاه عالی اسپانیا تقاضای استرداد «کارلس پوجدمون» از آلمان به اسپانیا را پس گرفت.

پیشتر دادستان کاتالونیا خواستار استرداد پوجدمون از آلمان به اسپانیا شده بود و گفته بود گام بعدی صدور مجوز برای این استرداد خواهد بود.

دو روز پیش دادگاه عالی ایالتی «شلسویگ‌هولشتاین» استرداد پوجدمون به اسپانیا را مجاز دانست اما اتهام شورش علیه او را نپذیرفت.

کارلس پوجدمون، که رهبر دولت محلی کاتالونیا بود، اکتبر گذشته پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا توسط دولت مرکزی برکنار شد.

او سپس خاک اسپانیا را ترک کرد و ماه مارس پس از ورود به خاک آلمان از طریق مرز دانمارک در ایالت شلِسویگهولشتاین دستگیر شد. بازداشت او توسط پلیس آلمان بر مبنای حکم جلب اروپایی علیه این سیاستمدار جدایی‌طلب کاتالونیا صورت گرفت.

پوجدمون سپس از بازداشت موقت آزاد شد و به برلین رفت. دادستانی ایالت شلسویگهولشتاین قرار بود در روزهای آینده پوجدمون را به اسپانیا مسترد کند.

دادگاه اسپانیا مدعی است که برای انجام رفراندوم کاتالونیا یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو هزینه شده است. این دادگاه پوجدمون را به شورش و  نیز حیف و میل اموال عمومی متهم کرده است. پوجدمون هردو اتهاما را رد می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز