خبرگزاری کار ایران

مشاوران و هم‌پیمانان ترامپ از «خیانت او» می‌ترسند

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۷۵۷

مشاوران و هم‌پیمانان اروپایی رئیس‌جمهوری آمریکا نگران هستند که وی در دیدار برنامه‌ریزی‌شده با همتای روس خود، برخی اختلافات گذشته را به نفع مسکو نادیده بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، نزدیک‌ترین مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و هم‌پیمانانش نگران هستند که ترامپ به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود، در دیدار برنامه‌ریزی‌شان در هلسینکی امتیازاتی بدهد.

مسئولان آمریکایی و اروپایی‌ها می‌گویند این امتیازدهی‌ها ممکن است در ارتباط با پرونده شبه‌جزیره کریمه و حل و فصل بحران اوکراین باشد. 

طبق این گزارش، دغدغه مهم نزدیکان رئیس‌جمهوری آمریکا و اروپایی‌ها این است که ترامپ به عنوان شخصیتی ظاهر شود که آماده است از اختلافات گذشته «به دلیل معامله پرسود» صرف‌نظر کند.

هر چند نگرانی‌های دیگری نیز در میان این محافل وجود دار از جمله در خصوص موضع ترامپ در قبال ناتو. یکی از منابع مذکور می‌گوید رئیس‌جمهور به مشاوران خود ابلاغ کرده که مصمم است بودجه‌های آمریکا که در جهت دفاع از اروپا مشخص شده‌اند را کاهش دهد؛ چرا که کشورهای عضو ناتو سهم مشارکتی‌شان را در تقویت این نهاد نظامی افزایش نمی‌دهند.

رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا قرار است در تاریخ ۱۶ جولای (۲۵ تیرماه) در هلسینکی پایتخت فنلاند نشست داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز