خبرگزاری کار ایران

استعفای یکی دیگر از مقام‌های جنجالی دولت ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۳۹۵

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا بعد از جنجال‌های بسیار علیه او از قبیل اتهام سوءاستفاده از قدرت، بالاخره استعفا داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «اسکات پرویت» مدیر سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور او را به خاطر تلاش‌هایش برای لغو برخی مقررات محیط زیست ستایش کرده بود، روز گذشته در پی انتقادات شدید از رفتارها و عملکرد خود استعفا کرد.

از پرویت به عنوان چهره‌ای در دولت دونالد ترامپ نام برده می‌شود که بسیاری از مقررات و قوانین مربوط به انرژی و صنایع را لغو کرد، از جمله برنامه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، برای کاهش صدور کربن توسط نیروگاه‌ها.

وی همچنین از چهره‌های موثر در تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از پیمان جهانی پاریس در رابطه با تغییرات اقلیمی بود.

پرویت به دنبال افشای مسائل جنجال برانگیزی همچون استفاده از پروازهای درجه یک از جیب مالیات‌دهندگان، هزینه‌های بی‌حساب و کتاب در رابطه با مسائل امنیتی، نصب اتاقک ضدشنود تلفن به مبلغ ۴۳ هزار دلار در دفتر خود و استفاده از موقعیت خود برای دریافت یکسری مساعدت‌ها مثل خانه‌ای که با تخفیف از همسر یک لابی‌گر بخش انرژی اجاره کرده بود، حمایت خود در حلقه نزدیکان ترامپ را از دست داد.

پرویت در نامه استعفای خود نوشته است: «حملات بی‌امان شخصی به من و خانواده‌ام بی‌سابقه هستند و صدمات بسیاری به همه ما وارد آورده است».

دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر استعفای اسکات پرویت را اعلام کرد و گفت که «اندرو ویلر» معاون سازمان حفاظت از محیط زیست، از روز دوشنبه به طور موقت مدیریت این سازمان را بر عهده می‌گیرد.

انتظار می‌رود ویلر که از لابی‌گرها در صنعت معدن محسوب می‌شود، سیاست‌های پرویت را دنبال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز