خبرگزاری کار ایران

احتمال بازنگری اسرائیل در تصمیم خروج از یونسکو

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۰۶۸

سفیر اسرائیل در یونسکو گفت که از زمان روی کار آمدن رئیس جدید این سازمان،‌ هیچ قطعنامه‌ای در ضدیت با رژیم صهیونیستی تصویب نشده است و همین می‌تواند بهانه‌ای برای بازگشت تل‌آویو به این سازمان جهانی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز گذشته -سه‌شنبه- گفت که در تلاش است مقام‌های این رژیم را مجاب کند تا در تصمیم خود مبنی بر خروج از این سازمان تجدیدنظر کنند،‌ چراکه به گفته او این تصمیم به «احساسات ضد اسرائیلی دامن زده است.»

در ماه دسامبر،‌ اسرائیل اعلام کرد که در اعتراض به قطعنامه‌های ضداسرائیلی یونسکو این سازمان را ترک خواهد کرد. این خبر پس از آن اعلام شد که وزارت خارجه آمریکا خبر داد که در اعتراض به قطعنامه‌های ضداسرائیلی این سازمان تا سال ۲۰۱۹ آن را ترک خواهد کرد. 

با این وجود،‌ «کارمل شاما-هاکون»، سفیر اسرائیل گفت که از زمان انتخاب رئیس یهودی جدید این سازمان تغییراتی در لحن آن به وجود آمده است. «آودری آزولای» رئیس جدید سازمان یونسکو که پیشتر وزیر فرهنگ فرانسه بود، سال گذشته به سمت ریاست سازمان یونسکو منصوب شد. 

 شاما-هاکون در تماسی تلفنی با خبرنگاران گفت: «می‌خواهم از وزارت مربوطه و دولت خود بخواهم که دست کم دوباره در این‌باره تصمیم بگیرند.»

وی همچنین گفت: «از زمان انتخاب آزولای، یونسکو روح و انرژی جدیدی گرفته است. از یک سال گذشته یونسکو هیچ قطعنامه ضداسرائیلی تصویب نکرده است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز