خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی پمپئو با وزرای خارجه در ژاپن و کره‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۰۲

وزیر خارجه آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت که دیپلمات‌های ژاپن و کره‌جنوبی را در جریان خلاصه نتیجه دیدار رئیس‌جمهوری ایالات متحده و رهبر کره‌شمالی گذاشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود در کره جنوبی و ژاپن تلفنی گفت‌وگو کرد. این گفت‌وگوها پس از دیدار تاریخی میان «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، صورت گرفته است. 

مایک پمپئو پس کمی پس از پایان دیدار میان رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ در حساب توئیتری خود نوشت که تلفنی با «کانگ کیونگ-وا»، وزیر خارجه کره‌جنوبی و «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن، گفت‌وگو کرده است. 

پمپئو در پیام توئیتری خود نوشت که دیپلمات‌های این دو کشور را در جریان خلاصه نتیجه دیدار ترامپ و کیم جونگ‌اون گذاشته است. 

وزارت خارجه آمریکا از دادن اطلاعاتی بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.  

از سوی دیگر، به گزارش تایم، «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، گفت که پیش از دیدار تاریخی میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی «شب گذشته نتوانسته بخوابد». 

پیش از دیدار تاریخی سنگاپور، مون جائه-این و ترامپ به مدت ۴۰ دقیقه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز