خبرگزاری کار ایران

عفو بین‌الملل:

حملات ائتلاف آمریکایی به رقه جنایت جنگی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۰۸

سازمان عفو بین‌الملل گزارش داد که بسیاری از حمله‌های ائتلاف به رهبری آمریکا «نامتناسب یا نادقیق» و «به‌طور بالقوه جنایت جنگی» هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز، سازمان عفو بین‌الملل گزارشی درباره کشته شدن غیرنظامیان در حملات ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع گروه تروریستی داعش در شهر رقه منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، صدها غیرنظامی در بمباران ائتلاف آمریکایی کشته شدند. در پی این حمله «نیروهای دموکراتیک سوریه» وارد شهر رقه شدند.

سازمان عفو بین‌الملل پس از گفت‌وگو با بازماندگان گزارش داد که بسیاری از حمله‌های ائتلاف «نامتناسب یا نادقیق» و «به‌طور بالقوه جنایت جنگی» هستند.

این گزارش واکنش شدید کلنل «شان ریان» سخنگوی ائتلاف کشورهای غربی را به دنبال داشت. او صداقت گزارش سازمان عوف بین‌الملل را مورد تردید قرار داد و گفت که «کیت آلن» مدیر این سازمان در بریتانیا، باید به سوریه برود تا اقدام‌هایی را که ائتلاف برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی انجام می‌دهد، شاهد باشد.

حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا به رقه سال گذشته از ماه ژوئن تا اکتبر انجام شد. نیروهای ویژه و جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جریان عملیات خود از گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» حمایت می کردند. این گروه ائتلافی از شبه نظامیان کرد و عرب سوریه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز