خبرگزاری کار ایران

درخصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌های دو کشور؛

سفیر ایران در ایروان با وزیر جدید امور خارجه ارمنستان دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۵۸۶

سفیر ایران در ایروان با وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان ملاقات و درخصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کرد.

به گزارش ایلنا، سید کاظم سجادی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب زهراب مناتساکیان به این مقام، برای وی و دولت جدید ارمنستان آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه، آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد و با اشاره به مناسبات سیاسی و دوستانه دو کشور و اراده مقام‌‌‌های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها، بر اهمیت تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی و اجرایی کردن تفاهم‌‌‌های سند کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

سفیر ایران در ایروان همچنین امضای توافقنامه تعرفه ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا که اخیرا در آستانه قزاقستان امضا شد را فرصت مناسبی برای ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه و فعال کردن منطقه آزاد مغری با منطقه آزاد ارس ارزیابی کرد.

زهراب مناتساکیان، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور که مبتنی بر درک متقابل و حس مشترک است، مناسبات ایران و ارمنستان را متکی بر سه ستون علایق تاریخی، اعتماد متقابل و حضور ارامنه در ایران دانست و گفت: دو کشور باید از این ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌ها در راستای تقویت و گسترش تعاملات دوجانبه نهایت استفاده را بکنند. 

وزیر امور خارجه ارمنستان بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و پیگیری مجدانه مسئولان نهادهای ذیربط دو کشور جهت اجرای تفاهم‌‌‌های منعقده در پانزدهمین کمیسیون مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز