خبرگزاری کار ایران

هشدار وزیر دفاع ژاپن درباره اعطای امتیاز به کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۴۴۴

وزیر دفاع کره جنوبی گفت که سئول برنامه‌ای برای تغییر کره شمالی و اتحاد دو کشور به زور اسلحه ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ایتسونوری اونودرا» وزیر دفاع ژاپن، امروز -شنبه- به جامعه جهانی درباره امتیاز دادن به کره‌شمالی برای موافقت با گفت‌وگوهای بین‌المللی هشدار داد. 

وی گفت که پیونگ‌یانگ در گذشته نیز رویکرد «صلح‌آمیز و رو به جلو» داشته، اما تنها به این هدف که حرف خود را در ادامه پس بگیرد. اونودرا در یک نشست امنیتی در سنگاپور گفت: «به باور من صرفا نباید برای ورود کره‌شمالی به گفت‌وگوها به این کشور امتیاز داد.»

در این میان، «هرجیت سنیگ سجان» وزیر دفاع کانادا، گفت که واشنگتن و سئول هیچ برنامه‌ای برای سرنگونی نظام کره‌شمالی یا سرعت بخشیدن به اتحاد میان دو کره ندارند. 

وی در این نشست امنیتی گفت: «هیچ برنامه‌ای برای تغییر نظام یا سرنگونی حکومت فعلی کره‌شمالی وجود ندارد. برنامه‌ای هم برای تسریع اتحاد دو کره وجود ندارد. سئول و واشنگتن در پی اعزام نیرو به مدار ۳۸ درجه شمالی نیستند.»

وزیر دفاع کانادا گفت که مقام‌های این کشور کاملا از تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی حمایت کرده‌اند و تمام اقدام‌های لازم را برای فشار آوردن به پیونگ‌یانگ در راستای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای‌اش به کار بسته‌اند. 

وی گفت که چنانچه به پیونگ‌یانگ اجازه داده شود که تسلیحات هسته‌ای خود را حفظ کند، ممکن است دیگر کشورهای غیرهسته‌ای نیز بکوشند برنامه نظامی و هسته‌ای برای خود داشته باشند. 

«سانگ یونگ مو» وزیر دفاع کره جنوبی، گفت که سئول سه رویکرد مشخص دارد: این‌که برنامه‌ای برای تغییر نظام در کره شمالی ندارد، نمی‌کوشد کره‌شمالی را در کره‌جنوبی جذب کند و به این شیوه دو کشور را متحد کند . در نهایت آن‌که نمی‌خواهد اتحاد دو کشور به زور نظامی انجام شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز