خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد روسیه:

شورشیان مورد حمایت آمریکا عامل حمله به مستشاران‌ ما در سوریه هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۷۸

رئیس کمیته دفاع در مجلس دومای روسیه اعلام کرد، گروه‌های معارض میانه‌رو در سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، عاملان حمله به مستشاران روس در دیرالزور هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «ولادیمیر شامانوف» رئیس کمیته دفاع در مجلس دومای روسیه، امروز- دوشنبه- طی اظهاراتی معارضان مورد حمایت آمریکا در سوریه را عامل حمله اخیر به واحد توپخانه‌ای در دیرالزور سوریه اعلام کرد و متذکر شد که این شورشیان از پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی در «التنف» منتقل شده‌اند.

شامانوف گفت: «احتمال زیادی وجود دارد که حمله دیرالزور که به کشته شدن چهار نظامی روسیه و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شده، از سوی نمایندگان‌ گروه‌های معارض میانه‌رویی صورت گرفته که پیش‌تر از پایگاه التنف منتقل شدند. ما می‌دانیم که معارضان میانه‌رو امروز عامل بی‌ثباتی هستند و نباید دست به اقدام‌های تحریک‌آمیز بزنند. 

این ژنرال ارشد روس خاطرنشان کرد که گروه‌های مسلح در سوریه تلاش می‌کنند با انجام چنین حملاتی، مشکلات و پیچیدگی‌هایی را ایجاد کنند ولی آنها شکست خواهند خورد.

وزارت دفاع روسیه، روز گذشته اعلام کرد که چندین گروه از عناصر مسلح، شبانه به واحدهای توپخانه‌ای ارتش سوریه در استان دیرالزور حمله‌ور شدند.

طبق گزارش این وزارتخانه، در تبادل آتش میان نیروهای روسیه و سوریه با این عناصر، ۴۳ شورشی کشته و شش خودروی مسلح به تیربار منهدم شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز