خبرگزاری کار ایران

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در کلمبیا

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۸۰

از نخستین انتخابات پس از صلح میان دولت کلملیا و جدایی‌طلبان فارک در سال ۲۰۱۶، رای‌دهندگان تصمیم خواهند گرفت که آیا رئیس‌جمهوری فعلی و برنده جایزه نوبل صلح به‌خاطر پایان دادن به درگیری‌های ۵۰ ساله، در سمت خود ابقا خواهد شد یا نه.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کلمبیایی‌ها در فضایی سراسر تفرقه‌انگیز امروز -یکشنبه- به پای صندوق‌های رای می‌روند. این ترس وجود دارد که برنده انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا صلح شکننده میان شبه‌نظامیان جدایی‌طلب فارک  یا مدل اقتصادی تجارت‌محور این کشور را بر هم بزند. 

از نخستین انتخابات پس از صلح میان دولت کلملیا و جدایی‌طلبان فارک در سال ۲۰۱۶، رای‌دهندگان تصمیم خواهند گرفت که آیا «خوان مانوئل سانتوز» رئیس‌جمهوری فعلی و برنده جایزه نوبل صلح به‌خاطر پایان دادن به درگیری‌های ۵۰ ساله، در سمت خود ابقا خواهد شد یا نه. 

«ایوان داکه» نامزد اصلی راست‌گرا، خواستار تغییر در شرایط صلح و زندانی کردن شورشیان به جرم جنایت جنگی شده است. «گوستاوو پترو»، نامزد چپ‌گرا و دومین رقیب سانتوز، گفته است که سیاست اقتصادی دولت را تغییر خواهد داد و ثروت را از اغنیا به فقرا خواهد داد. 

دیگر نامزدهای این انتخابات ناپایدار «سرخیو فاجاردو»، ریاضی‌دان و سیاستمدار میانه‌رو و «هرمان بارگاس» معاون رئیس‌جمهوری هستند. بارگاس از حمایت سانتوز برخوردار است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز