خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر پیشین در آستانه ۱۰۰ سالگی:

قانون اساسی صلح‌طلبانه ژاپن باید تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۳۶

نخست‌وزیر پیشین ژاپن از سیاست‌مداران خواست که به‌صورت جدی به تغییر قوانین صلح‌طلبانه این کشور بپردازند که بحثی جنجال‌آفرین در میان عموم مردم است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «یوشیرو ناکازونه»، نخست‌وزیر پیشین ژاپن و افسر پیشین نیروی دریایی در جنگ جهانی دوم، امروز-یکشنبه- در تولد ۱۰۰ سالگی خود خواستار اصلاح قانون اساسی صلح‌طلبانه این کشور شد که پس از جنگ جهانی دوم تدوین شده است. 

ناکازونه که در دوران صدارتش از ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۷، همراه با «رونالد ریگان»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و «مارگارت تاچر»، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا جهان را زیر پا گذشت، مدت‌هاست که از تغییر در قوانین این کشور حمایت می‌کند؛ از جمله تغییر در قانون سربازی داوطلبانه ژاپن که بر اساس منشور خدمت اختیاری در قانون اساسی ایالات متحده نوشته شده است. ناکازونه همواره از تغییر خدمت اختیاری و اصلاح وضعیت مبهم ارتش حمایت کرده است؛ هدفی که «شینزو آبه» نخست‌وزیر فعلی ژاپن نیز در پی آن است. 

ناکازونه از سیاستمداران خواست که به‌صورت جدی به این مسائل بپردازند که بحثی جنجال‌آفرین در میان عموم مردم است. 

ناکازونه در بیانیه‌ای به مناسبت تولد ۱۰۰ سالگی‌اش اعلام کرد: « اساس سیاست گشودن مسیری برای آینده ملت با عزمی راسخ است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز