خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز به سن‌پترزبورگ سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۱۸۹

خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای، به عقیده برخی تحلیل‌گران و دیپلمات‌ها، مسئله‌ای است مشترک که فرانسه و همکاران اروپایی‌اش می‌توانند در آن با روسیه همکاری داشته باشند و این چه‌بسا آغازی برای بهبود روابط میان طرفین باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه آیریش تایمز، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، امروز به سنت پترزبورگ سفر می‌کند تا برای سومین بار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسش، دیدار و گفت‌وگو کند. 

کسی انتظار ندارد روابط ماکرون با پوتین به گرمی روابطش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، باشد که ماه گذشته میلادی با یکدیگر دیدار داشتند. روسیه و فرانسه متحدان نزدیکی نیستند. روابط این دو رئیس‌جمهوری آغاز خوبی نداشت، چراکه پوتین در انتخابات سال گذشته ریاست‌جمهوری فرانسه از رقبای ماکرون مایت کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیدار میان ماکرون و پوتین در حالی صورت می‌گیرد که روسای‌ جمهوری دو کشور می‌دانند که در باره مسائلی چون ایران و توافق هسته‌ای، اوکراین و همچنین سوریه و اسپانیا باید با یکدیگر همکاری کنند. 

این در حالی است که ماکرون پیش از سفرش به واشنگتن در ماه گذشته میلادی، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت: «معتقدم که به هیچ‌وجه نباید در برابر پوتین ضعف نشان دهیم. اگر خود را ضعیف نشان دهید، او از آن بهره می‌برد.»

خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، به عقیده برخی تحلیل‌گران و دیپلمات‌ها، مسئله‌ای است مشترک که فرانسه و همکاران اروپایی‌اش می‌توانند در آن با روسیه همکاری داشته باشند و این چه‌بسا آغازی برای بهبود روابط میان طرفین باشد.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز