خبرگزاری کار ایران

واکنش مثبت بازارهای آسیا به توافق تجاری چین و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۰۷

توافق آمریکا و چین برای کاستن از تنش‌های تجاری واکنش مثبت بازار را در پی داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازارهای آسیا و اروپا و همچنین ارزش دلار در بازارهای جهانی امروز -دوشنبه- به تصمیم چین و آمریکا مبنی بر توقف اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالا از یکدیگر و جلوگیری از یک جنگ تجاری تمام‌عیار واکنش مثبت نشان دادند. 

پس از گفت‌وگوهای سطح‌بالا در واشنگتن میان دو اقتصاد برتر جهان توافقی شکل گرفت و به ماه‌ها تنش که بازارها مالی را به حالت جنون کشانده بود، پایان داد.

«استیون منوچین»، رئیس خزانه‌داری ایالات متحده، روز شنبه به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که «در حال حاضر تصمیم گرفته‌ایم تعرفه‌ها را به حالت تعلیق درآوریم». این در حالی است که خبرگزاری شینهوا به نقل از «لیو هه»، معاون نخست‌وزیر چین، گزارش داد که «دو طرف به اتفاق نظر رسیده‌اند و جنگ تجاری به راه نخواهند انداخت و افزایش تعرفه بر واردات کالا از یکدیگر را متوقف خواهند کرد.»

این بیانیه، با وجود آن‌که بسیار مختصر بود، اما باعث آسایش سرمایه‌گذاران شد که از اعمال میلیاردها دلار تعرفه بر واردات کالا از طرفین می‌ترسیدند. 

«استفن اینس»، رئیس بخش آسیا-اقیانوسیه در شرکت تجاری «او‌ای‌ان‌دی‌ای» گفت: «آخرین بیانیه چین و ایالات متحده نشان از آن دارد که دو طرف در پی پرهیز از مقابله‌به‌مثل و حرکت به سوی یک توافق تجاری دوطرفه و بازارمحورتر هستند.»

وی ادامه داد: «ابهام موجود در بیانیه دو طرف نشان از آن دارد که هنوز اختلاف‌های زیادی باقی است، اما با این وجود امید به از میان بردن تفاوت‌ها وجود دارد. بنابراین با توجه به این‌که بدترین سناریو هنوز محقق نشده، بازار باید این گفت‌وگوها را به فال نیک بگیرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز