خبرگزاری کار ایران

پاراگوئه سفارتش را به قدس منتقل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۹۱۲

وزیر خارجه پاراگوئه اعلام کرد که سفارت این کشور طی روزهای آینده در قدس اشغالی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیه الیوم، «اِلادیو لوئیزآگا» وزیر خارجه پاراگوئه در گفت‌وگوی رادیویی اعلام کرد که پس از آمریکا و گواتمالا، سفارت این کشور نیز طی روزهای آینده به قدس اشغالی منتقل خواهد شد.

وی در این باره گفت: «رئیس‌جمهور از ۸ ماه پیش برای این اقدام برنامه‌ریزی کرده بود، بررسی‌های لازم را انجام داده و اکنون زمان آن رسیده است، تصمیم ما ارتباطی با تصمیم دیگر کشورها در این زمینه ندارد.»

وزیر خارجه پاراگوئه همچنین تاکید کرد: «رئیس جمهور طی سفرش به اسرائیل در ژانویه سال ۲۰۱۶ این تصمیم را گرفت. همه سفرا برای ارائه استوارنامه خود به مقامات باید به قدس بیایند.»

لویزاگا همچنین گفت: «مقر رژیم اسرائیل در قدس است، همچنین دفتر نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور این رژیم نیز در قدس قرار دارد و دیدارهای رسمی در قدس انجام می‌شود.»

وی در ادامه همچنین گفت: «انتقال سفارت پاراگوئه به قدس مانع از ایجاد روابط قوی و قابل اعتماد با فلسطین نمی‌شود.»

پاراگوئه پس از گواتمالا دومین کشور در آمریکای لاتین خواهد بود که به دنبال اقدام آمریکا سفارت خود را از به قدس منتقل می‌کند.

زمان دقیق انتقال سفارت پاراگوئه به قدس اشغالی اعلام نشده است اما منابع غیررسمی اعلام کردند که سه‌شنبه جاری و با حضور «هوراسیو کارتس» رئیس‌جمهور پاراگونه سفارت این کشور به قدس منتقل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز