خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه قراقستان:

نمایندگان آمریکا در گفت‌وگوهای آستانه شرکت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۹۰

گفت‌وگوهای بین‌المللی صلح سوریه در ۱۴ و ۱۵ ماه می در آستانه برگزار خواهد شد. وزارت خارجه قزاقستان پیشتر گزارش داده بود که علاوه بر روسیه، ایران و ترکیه نیز به‌عنوان ضامن آتش‌بس سوریه حضور دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «انور ژایناکوف»، سخنگوی وزارت خارجه قراقستان، امروز -دوشنبه- به خبرنگاران گفت که نمایندگان ایالات متحده در گفت‌وگوهای بین‌المللی صلح آستانه برای حل بحران سوریه شرکت نخواهند کرد. 

 ژایناکوف گفت: «هیئت نمایندگی آمریکا از حضور در این دور از گفت‌وگوهای آستانه خودداری کرده است.»

گفت‌وگوهای بین‌المللی صلح سوریه در ۱۴ و ۱۵ ماه می در آستانه برگزار خواهد شد. وزارت خارجه قزاقستان پیشتر گزارش داده بود که علاوه بر روسیه، ایران و ترکیه نیز به‌عنوان ضامن آتش‌بس سوریه حضور دارند. هیئت نمایندگی دولت سوریه و مخالفان، نمایندگان سازمان ملل و ناظرانی از ایالات متحده و اردن نیز در این دیدار شرکت خواهند کرد. 

در این گفت‌وگوها، طرفین شرکت‌کننده درباره وضعیت فعلی سوریه حرف خواهند زد، ازجمله مناطق تنش‌زدایی، مسائل حقوق بشری و اقدام‌های اعتمادساز آتی همراستا برای تسهیل رسیدن به راه‌حلی برای حل بحران این کشور. رایزنی‌های دوطرفه و چندطرفه بناست ۱۴ می برگزار شوند و جلسات عمومی برای تاریخ ۱۵ ماه می تعیین شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز